TEMAT: Wprowadzenie robota edukacyjnego Photon jako środek dydaktyczny wdrażający do programowania. „Piękno lasu”- utrwalenie podstawowych informacji dotyczących roślin i zwierząt leśnych z wykorzystaniem robota.
Cele:
- stymulowanie myślenia przyczynowo- skutkowego.
- ćwiczenie skupienia i koncentracja uwagi dowolnej.
- bezpieczne korzystanie z wysokich technologii.
- ćwiczenie umiejętności czekania na własną kolej.
1.Drzewo
- Gdzie jest najwięcej drzew ? (las)
- Jakie drzewa można spotkać w lesie? (topola, klon, sosna, brzoza)
- Jakie zwierzęta żyją w lesie? (dzik, sarna, zając, lis)
- Co można zbierać w lesie? (maliny, grzyby, jagody, poziomki)
2. A teraz posłuchajcie wierszyka „Drzewo” Katarzyny Dardzińskieji wykonajcie rysunek do czytanego wiersza.
Narysujcie kreski dwie,
Z dołu, w górę – robi się.
Teraz „łezki”, jest ich wiele,
Dalej , żwawo przyjaciele.
Dwie kreseczki w prawo, w lewo
I powstało piękne drzewo.
Rysujemy leśny szlak.
Na rozłożonej macie edukacyjnej n-l rozkłada ikony atrybutów lasu . Po kolei jedno z dzieci wybiera 1 ikonę . Dostaje telefon. Zadaniem dziecka jest zaplanowanie drogi robota do wybranej ikony. Reszta dzieci śledzi już jadącego robota i układa jego drogę w postaci strzałek , które przejechał. Zadanie wykonują wszyscy uczniowie.
Podsumowanie zajęć.
O czym rozmawialiśmy na zajęciach?
Czy lubicie zajęcia z robotem?
Czym dla was jest praca z robotem i co przez to zyskujemy?