TEMAT: Wprowadzenie robota edukacyjnego Photon jako środek dydaktyczny wdrażający do programowania. „Piękno lasu”- utrwalenie podstawowych informacji dotyczących roślin i zwierząt leśnych z wykorzystaniem robota.

Cele:

- stymulowanie myślenia przyczynowo- skutkowego.

-  ćwiczenie skupienia i koncentracja uwagi dowolnej.

- bezpieczne korzystanie z wysokich technologii.

- ćwiczenie umiejętności czekania na własną kolej.

1.Drzewo    

 - Gdzie jest najwięcej drzew ? (las)

 - Jakie drzewa można spotkać w lesie? (topola, klon, sosna, brzoza)

 - Jakie zwierzęta żyją w lesie?  (dzik, sarna, zając, lis)

 - Co można zbierać w lesie? (maliny, grzyby, jagody, poziomki)

2. A teraz posłuchajcie wierszyka „Drzewo” Katarzyny Dardzińskieji wykonajcie rysunek do czytanego wiersza.

Narysujcie kreski dwie,

Z dołu, w górę – robi się.

Teraz „łezki”, jest ich wiele,

Dalej , żwawo przyjaciele.

Dwie kreseczki w prawo, w lewo

I powstało piękne drzewo.

 

Rysujemy leśny szlak.

Na rozłożonej macie edukacyjnej n-l rozkłada ikony atrybutów lasu . Po kolei jedno z dzieci wybiera 1 ikonę . Dostaje telefon. Zadaniem dziecka jest zaplanowanie drogi robota do wybranej ikony. Reszta dzieci śledzi już jadącego robota i układa  jego drogę w postaci strzałek , które przejechał. Zadanie wykonują wszyscy uczniowie.

Podsumowanie zajęć.

O czym rozmawialiśmy na zajęciach?

Czy lubicie zajęcia z robotem?

Czym dla was jest praca z robotem i co przez to zyskujemy?